درباره کندلا

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا متعلق به شرکت کندلا (Candela) می باشد. شرکت کندلا فعالیت خود از سال 1970 در زمینه تجهیزات پزشکی در زمینه زیبایی در کشور امریکا آغاز کرده است و همیشه یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی و ساخت تکنولوژی های درمانی بوده است. این شرکت در حال حاضر دارای 2 دفتر مرکزی در شهرهای ویلند (Wayland) و ماساچوست (Massachusetts) امریکا می باشد.

تکنولوژی های ارائه شده توسط این شرکت توانسته خدمات بزرگی را به پزشکان در زمینه درمان بسیاری از بیماری ها مانند بهبود طیف گسترده ای از مسائل زیبایی، درمان زخم ها، درمان ضایعات خوشخیم عروقی و رنگدانه، کاهش چین و چروک، برطرف کردن آکنه، سلامت زنان، لیزر موهای زائد و … ارائه دهد.

شرکت Syneron یکی از تولیدکننده های قانونی شرکت کندلا می باشد که توانسته محصولاتی را با نام شرکت کندلا به بازار ارائه دهد. نام محصولات عبارتند از : CO2RE, CO2RE Intima, UltraShape, elōs plus, eTwo, VelaShape

شرکت Ellipse A/S یکی از تولیدکننده های دیگر قانونی شرکت کندلا می باشد که توانسته محصولاتی را با نام شرکت کندلا به بازار ارائه دهد. نام محصولات عبارتند از : Nordlys, Sirius and Ydun systems

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

دستگاه لیزر الکس کندلا یکی از بهترین و در وقع پر فروش ترین محصولات شرکت کندلا می باشد که شهرتی جهانی پیدا کرده است و این مهم شامل کشور ما ایران نیز می شود. این دستگاه یکی از پیچیده ترین و قدرتمندترین تکنولوژی ساخت را داراست و همین امر سبب شده تا طول عمر بالایی را داشته باشد.

دستگاه لیزر کندلا در سه مدل GENTLELASE PRO ، GENTLEYAG PRO و GENTLEMAX PRO طراحی و تولید شده است. این سه مدل در شکل ظاهری هر سه شبیه به یکدیگر هستند ولی آنچه که آن ها را از متمایز می کند طول موج خروجی آن ها می باشد. دستگاه لیزر جنتل لیزر پرو دارای تنها طول موج 755 نانومتر الکساندرایت ، دستگاه لیزر جنتل یاگ پرو دارای تنها طول موج 1064 نانومتر اندیاگ و بالاخره دستگاه لیزر جنتل مکس پرو که یکی از بهترین دستگاه های موجود در در دنیا شناخته شده دارای 2 طول موج 755 و 1064 نانومتر می باشد.

GENTLEMAX PRO®

  • طول موج 755 نانومتر : مناسب برای تایپ پوستی 1 و 2 و 3

  • طول موج 1064 نانومتر : مناسب برای تایپ پوستی 4 و 5

GENTLELASE PRO®

  • دارای طول موج 755 نانومتر (الکساندرایت)

  • مناسب برای تایپ پوستی 1 و 2 و 3

GENTLEYAG PRO®

  • دارای طول موج 1064 نانومتر (اندیاگ)

  • مناسب برای تایپ پوستی 4 و 5

برای تولید طول موج 755 نانومتر در این دستگاه از یک سنگ گرانبها به نام الکسا استفاده شده است که به این صورت که طول موج مشخص با عبور از این سنگ و تحریک آن یک طول موج مشخص و دقیق خارج می شود که همان طول موج الکساندرایت می باشد. هندپیس دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا دارای ارگونومی بسیار زیبا طراحی و ساخته شده است که وزن قابل توجهی از آن توسط بازوی ایجاد شده در دستگاه تحمل می شود و اپراتور راحت تر می تواند عمل لیزر را انجام دهد.

بر خلاف هندپیس های بسیاری از دستگاه ها که صورت تماس با سطح پوست عمل می کنند لیزر کندلا پرتاب لیزر را از فاصله چند سانتی متری انجام می دهد. هندپیس های سری Contact یا همان تماسی به علت وجود کولینگ هندپیس که توسط TEC که بر روی خود هندپیس قرار گرفته صورت می گیرد ولی سیستم کولینگ دستگاه لیزر کندلا کولینگ پوست توسط باد سرد که توسط لوله ای به هندپیس هدایت شده به سطح پوست پرتاب شده و سبب خنک شدن سطح پوست می گردد.

لیزر الکساندرایت کندلا دارای پهنای پالس کوتاه تا ۱۰۰ هزارم ثانیه و انرژی پالس ۵۳ ژول بر سانتیمتر مربع و سرعت فرکانس ۱۰ هرتز می باشد .
لیزر الکساندرایت کندلا دارای اسپات سایزهای ۶ تا ۱۸ میل می باشد .
لیزر الکساندرایت کندلا دارای سیستم عیب یاب هوشمند بوده و دارای سنسور کنترل دمای هندپیس می باشد و این به این معناست که که سنسور از داغ شدن قطعات جلوگیری خواهد کرد و دستگاه می تواند بدن وقفه به کار خود ادامه دهد.
لیزر الکساندرایت کندلا نیازی به تعویض لیزر سورس ندارد و بعد از 1.5 تا 3 میلیون شات لامپ محرک راد آن باید تعویض گردد.
لیزر الکساندرایت کندلا با فاصله و بدون چسباندن کامل هندپیس بر روی بدن شات میزند و فقط یک قطعه به نام اسپیسر و یا گاید بر روی پوست قرار می گیرد.
لیزر الکساندرایت کندلا دارای قدرت جذب بسیار بالاتری در ملانین موها می باشد.
لیزر الکساندرایت کندلا بدون نیاز به هیچ ژل و مایع یا داروی بی حسی بر روی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه لیزر کندلا
قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

کاربرد های درمانی دستگاه لیزر کندلا

  • رفع موهای زائد
  • درمان ضایعات عروقی (Vascular lesions)
  • درمان لک های قرمز (Port wine stains)
  • Hemangioma
  • Telangiectasi
  • Diffuse rednes
  • Venous lake
  • Leg veins
  • درمان ضایعات رنگدانه (Pigmented lesions)
  • درمان چین و چروک (Wrinkles)
  • درمان قارچ ناخن (Onychomycosis (nail fungus))
  • Pseudofoliculitis barbae

قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

همانطور که گفته شد دستگاه لیزر کندلا یکی از بهترین دستگاه های لیزر در دنیا می باشد و این شهرت بدون شک به علت کیفیت دستگاه و نوع درمان آن می باشد پس باید پذیرفت که برای هزینه بالایی را باید پرداخت. دستگاه کندلا در حال حاضر گرانترین دستگاه لیزر موجود در دنیا می باشد که شرایط خرید آن برای هر شخصی امکانپذیر نمی باشد. البته ناگفته نماند که شرایط اقتصادی و نوسانات ارز در کشور ما نیز سبب افزایش قیمت نیز می شود.

خرید دستگاه الکساندرایت کندلا

استاندارد های بین المللی دستگاه لیزر کندلا

استاندارد کیفی لیزر الکساندرایت کندلا توسط FDA امریکا و همچنین CE اروپا که از معتبرترین و شناخته شده ترین استاندارد های کیفی هستند مورد تایید قرار گرفته است همچنین این دستگاه موفق به کسب استاندارد بین المللی کیفیت تجهیزات پزشکی ISO 13485 و استاندارد تولید GMP می باشد.

سیستم خنک کنندگی دستگاه کندلا

Dynamic Cooling Device در اصلاح به سیستم خنک کنندگی توسط گاز اطلاق می شود و سرمای نسبتا خوبی را برای سطح پوست به وجود می آورد و از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار می باشد و احتمال درد و سوختگی را به پایین ترین میزان می رساند ولی باز با تمام این وجود شرایطی برای کاربران فراهم شده است که کاربر می تواند خنک کننده هوا و یا به اصطلاح Air Cooling بر روی هندپیس خود اضافه کند و از سرمای بیشتری بهره ببرد، نحوه عملکرد آن به صورت باد سرد از طریق هندپیس از فاصله کمی از پوست صورت می گیرد.

روش درمانی دستگاه لیزر Candela

برنامه زمانبندی و تعداد جلسات درمانی توسط دستگاه لیزر کندلا تقریبا مانند سایر دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد و به طور تقریبی بین 4 تا 8 جلسه بسته به بیمار و طی فواصل درمانی بین 4 تا 8 هفته به طول می انجامد. اگر درمان به صورت صحیح انجام شود شما شاهد بالاترین تاثیرگذاری و کمترین میزان بازگشت مو را خواهید داشت.

گارانتی و خدمات پس از فروش لیزر کندلا در ایران

به طور قطع شرایط گارانتی پس از خرید توسط هر شرکتی اتخاذ خواهد شد و جای نگرانی نخواهد داشت اما شرایط خدمات پس از فروش و همچنین تامین قطعات دستگاه لیزر کندلا با توجه به وجود تحریم های اتخاذ شده علیه ایران با توجه به اینکه این دستگاه ساخت کشور امریکا می باشد و هیچگونه ارتباط تجاری مستقیم بین ایران و امریکا وجود ندارد با زمانبندی بیشتری نسبت به سایر دستگاها صورت می پذیرد از این رو در انتخاب شرکتی که قصد خرید از آن را دارید دقت لازم را داشته باشید.