میزان برگشت پذیری مو در هر دستگاهی به تنظیمات مناسب دستگاه مربوط می شود :

در کل فرق IPL ها با الکساندرایت و دایود در این هست که امکان از بین بردن موهای کرکی و روشن وجود ندارد چون این موها انرژی بالایی لازم دارند که IPL ها باوجود اینکه می توانند این انرژی رو تامین کنند ولی منجر به سوختن اپیدرم می شوند.
پس بنابراین موضوع برگشت پذیری خیلی به نوع دستگاه مربوط نیست.

عوامل برگشت پذیری مو بعد از لیزر به دو چیز بستگی داره :

۱- تنظیم پهنای پالس : در این پارامتر بهترین عدد دقیقا خود TRT فولیکول است که بین ۵ تا ۵۰ میلی ثانیه بسته به رنگ و قطر مو متفاوت است.
نکته : برای موهای نازک و روشن که TRT کمتر از ۱۰ میلی ثانیه دارند حتما از روش دوپالسی یا سه پالسی که قبلا توضیح داده شد استفاده کنید.

۲- فلوئنس : انتخاب دقیق فلوئنس در هر دستگاهی وابسته به طول موج آن است. طبعا هرچه ضریب جذب ملانین بیشتر باشد فلوئنس کمتری نیاز است تا دمای فولیکول به ۷۰ درجه برسد. لذا برای الکس فلوئنس ۱۰ برای جلسه اول و فلوئنس ۱۸ تا ۲۰ برای موهای بسیار نازک و‌ روشن در جلسه آخر کافیست (کولینگ باید بسیار قوی باشد. ۲- درجه).

این در حالیست که در دایود 808 از فلوئنس ۱۸شروع و تا ۳۰ الی ۳۲ هم در جلسات پایانی ادامه می دهیم.
در ان دی یگ از ۳۰ شروع و تا ۴۵ هم می توان با کولینگ خوب افزایش فلوئنس داد.
در حالیکه در IPL ها به شدت این عدد به انتخاب فیلتر(طول موج) وابسته است. به عنوان مثال در فیلتر ۶۹۰ می توان فلوئنس را از ۲۱ در جلسه اول تا ۳۵ در جلسه اخر افزایش داد.

بهتره در جلسات اخر اگر پوست خیلی تیره نبود از فیلتر ۶۴۰ استفاده کنیم تا جذب بهتری در موهای نازکتر داشته باشیم البته که در فیلتر ۶۴۰ فلوئنس کمتری نسبت به ۶۹۰ استفاده می شود. ( حدود ۲ تا ۳ ژول )

در آخر یادآور می شوم حتما کولینگ دستگاه کنترل شود اصلی ترین علت سوختن پوست با رعایت تنظیمات مناسب، کولینگ نامناسب دستگاه است.

 

نویسنده : دکتر هادی نظری