علل مختلفی همچون بی خوابی، بیماری و … سبب سیاهی دور چشم می گردد. وجود سیاهی اطراف چشم در تمامی سنین وجود دارد . جهت شناخت بیشتر این بیماری و راه حل های رفع آن با ما همراه باشید.


علل سیاهی دور چشم


1- ساعت خواب خود را تنظیم کنید. یکی از عوامل مهم که سبب این بیماری می گردد عدم رعایت ساعت خواب افراد می باشد. زمان لازم برای خوابیدن بین 7 الی 8 ساعت در روز الزامی می باشد. همچنین برای رفع این بیماری سعی کنید بالش خود را به گونه ای تنظیم کنید تا با کمی زاویه قرار گرفته تا فشار کتری به چشم وارد شود.
2- از مصرف بیش از حد نمک و الکل خودداری کنید. نمک و الکل می تواند سبب از بین رفتن تدریجی پوست شما شده و همچنین باعث تورم و پف اطراف چشم توسط مایعات می گردد.
3- آلرژی. آلرژی ها سبب انسداد سینوس افراد می گردند و می توانند رگ های خونی را در نواحی دور چشم بپوشاند و سبب سیاهی دور چشم می گردد.
4- هایپرپیگمنتیشن Hyperpigmentation . هایپرپیگمنتیشن به بیماری سیاهی دور چشم گفته می شود که علت آسیب های تابش نور خورشید و یا به دلیل عوامل ژنتیکی سبب می گردد.
5- خوابیدن قبل از پاک کردن آرایش صورت به خصوص ریمل مژه و لب رو سبب تحریک چشم و در نتیجه سیاهی اطراف چشم می گردد.
6- استرس زیاد
7- کم خونی و کمبود مواد مغذی بخصوص کمبود آهن از علل بارز به وجود آمدن سیاهی اطراف چشم است.
8- کمبود ویتامین D و K سبب پف و سیاهی دور چشم می گردد.
9- آلودگی هوا

روش های درمانی سیاهی اطراف چشم

رفع سیاهی دور چشم

­

1- قبل از خوابیدن حتما صورت و ناحیه اطراف چشم خود را با پارچه نرم و تمیز پاک کنید و از کشیدن و مالش بیش از حد ناحیه نازک اطراف چشم خودداری کنید.

رفع سیاهی دور چشم


2- حتما از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب جهت جلوگیری از صدمات تابش نور خورشید و حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.
3- استفاده از کرم هایی که حاوی عناصری مانند دی اکسید تیتانیوم ، اکسید زینک و عصاره خیار هستند روند بهبود پف و سیاهی چشم را افزایش می دهد.

رفع سیاهی دور چشم


4- ماساژ ملایم اطراف چشم همراه با مرطوب کننده ملایم سبب افزایش گردش خون و بهبود سیاهی می گردد.
5- برش های سیب زمینی و یا پنبه آغشته به آب سیب زمینی به مدت 10 الی 15 دقیقه را بروی چشم قرار دهید و به از آن با آب سرد شستشو دهید.


6- تمرینات یوگا و مدیتیشن برای افرادی که استرس زیادی را در طول روز محتمل می شوند در بهبود سیاهی دور چشم کمک خواهد کرد.
7- استفاده از اسفناج که به عنوان منبع پروتئین، نشاسته، آهن، سدیم، پتاسیم می باشد سبب سفید شدن و رفع تیرگی پوست می گردد.
8- روغن بادام به رفع تیرگی های دور چشم کمک می کند . می توانید روغن بادام را بر روی محل تیرگی بهآرامی با دست مالش دهید و پس از مدتی آن را بشوئید.

رفع سیاهی دور چشم


9- یکی از روش های رایج که بسیاری آن را مورد استفاده قرار می دهند استفاده از محلول چای سرد بر روی محل تیرگی پوست می باشد.

رفع سیاهی دور چشم


10- یکی دیگر از روش هایی که بهبود و سریع و قطعی را به همراه دارد استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی است که توسط دستگاه کربوکسی تراپی است که توسط پزشک مربوطه انجام می پذیرد . برای کسب اطلاعات بیشتر از این روش درمانی اینجا کلیک کنید.