تاثیر 10 ماده معدنی، ویتامبن و مواد غذایی مفید برای سلامتی و نرمی پوست

 

سلامت پوست

تاثیر نوشیدن آب در سلامتی پوست

نوشیدن آب تاثیر مثبتی بر روی فرم نگه داشتن پوست دارد. نوشیدن آب پوست شما را مرطوب نگه داشته و سبب کمتر شدن چین و چروک پوست شما خواهد شد به این صورت که سبب رسیدن مواد مغذی بیشتر به سلول های پوستی شده و سموم پوستی را از بین می برد. از دیگر فواید نوشیدن آب افزایش جریان خون است و درخشندگی بیشتر سطح پوست است . توصیه مر گردد در طول روز 8 لیوان آب مصرف گردد که این آب ممکن است از طریق دیگر مانند مصرف میوه، سبزیجات و … تامین گردد.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر سلنیوم در پوست

این ماده معدنی از سلول های پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند . رادیکال های آزاد سبب نشانه های پیری از جمله چین و چروک ، خشکی پوست ، آسیب های بافتی و احتمالا برخی بیماری های پوستی می گردد.
سلنیوم همچنین به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند ، این ماده معدنی در منابعی چون قارچ دکمه ای، میگو، ماهی، کدو، هویچ، ماهی تن، صدف، ساردین، خرچنگ، ماکارانی و … یافت می شود.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر آنتی اکسیدان در پوست

آنتی اکسیدان ها برای کاهش و درمان آسیب های رادیکال آزاد اهمیت فراوانی دارد و تاثیر مستقیم بر سلامتی و نرمی پوست دارد. آنتی اکسیدان ها در انواع غذاها و همچنین میوه ها و سبزیجات مانند انواع توت ، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، اسفناج، سیب زمینی، نارنگی، فلفل، لوبیا و … یلفت می گردد.

سلامتی و نرمی پوست

مبارزه با رادیکال آزاد توسط COQ10

بدن شما به طور طبیعی آنتی اکسیدان Coenzyme Q10 تولید می کند اما با افزایش سن تولید این ماده در بدن کمتر می شود . این ماده معدنی در پیشگیری از نشانه های پیری و چین و چروک کمک خواهد کرد. Coenzyme Q10 را می توان در ماهی ها مانند ماهی تن و ماهی قزال آلا و مرغ و … یافت.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر ویتامین A در بهبود پوست

طبیعی است که هیچ کس پوست خشک و پوسته پوسته شده را نمی خواهد. ویتامین A باعث بهبود روند پیری پوست و همچنین لکه های قهوه ای پوست می گردد. ویتامین A در برگ سبزیجات ، تخم مرغ ، هویچ و … وجود دارد.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر قدرتمند ویتامین C در سلامت پوست

به طور قطع نور خورشید برای جذب ویتامین از طریق پوست لازم است اما جالب است که بدانیم تابش مستقیم نور خورشید به مدت طولانی مضراتی را نیز به همراه خواهد داشت و ممکن است باعث تخریب کلاژن و الاستیسیته پوست گردد. مصرف ویتامین C می تواند پوست شما را از این گونه خطرات در امان نگه دارد. این ویتامین از طریق فلفل قرمز، مرکبات ، کلم بروکلی، برنج و … جذب می گردد.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر ویتامین E در سلامت پوست

یکی دیگر از ویتامین هایی که پوست شما را از آسیب و التهاب ایجاد شده توسط نور خورشید نجات می دهد ویتامین E می باشد. این ویتامین در آجیل، زیتون، اسفناج و … موجود می باشد.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر مثبت چربی های سالم در پوست

امگا 3 و امگا 6 از چربی های سالم هستند که به سلامت پوست شما کمک کرده و سبب طراوت، تازگی و نرمی پوست شما می گردد. این چربی ها در روغن زیتون، گردو، ماهی های رودخانه ای مانند قزل آلا ، ساردین و … یافت می شود.

سلامتی و نرمی پوست

تاثیر روغن های سفید در پوست

بسیاری از روغن ها از مصرف اسید های چرب نیز برای پوست مفیدتر هستند. روغن ها دارای مواد مغذی برای لطافت و سلامتی و نرمی پوست شما تاثیر بسزایی دارد. روغن زیتون یکی از روغن های سرد و غلیظ است که برای سلامت پوست مفید است.

سلامتی و نرمی پوست

محلول انباشته از آنتی اکسیدان تنها در یک فنجان

چای سبز برای سلامت و شادابی پوست به محلول سحر و جادو شهرت پیدا کرده است. آنتی اکسیدان ها به کاهش التهابات پوستی ، درمان آفتاب سوختگی و … کمک خواهد کرد. چای سبز نیز یک محلول مملوء از آنتی اکسیدان می باشد.