همه چیز درباره لیزر موهای زاید !!

لیزر موهای زاید یکی از موثرترین و بروزترین تکنولوژی های موجود در زمینه رفع موهای زاید بدن می باشد و در حال حاضر دستگاه لیزر با سه طول موج الکسندرایت (755 نانومتر) ، دایود (808 نانومتر) و اندیاگ (ND : YAG) وجود دارد که با توجه به رنگ پوست و ضامت و رنگ مو افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

لیزر مو برای چه افرادی تاثیرپذیری بیشتری دارد ؟

لیزر بر روی افراد مختلف نتایج گوناگونی را به همراه خواهد داشت و ضمن این که ناحیه کار بر روی بدن نیز تاثیر گوناگونی دارد. طبق آزمایشات صورت گرفته و نتایج بررسی شده هرچه پوست روشن تر و ضخامت موی بیمار بیشتر باشد و همچنین رنگ مو نیز تیره تر باشد نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت. لازم به ذکر است که در برخی نواحی بدن که به دلایل ژنتیکی افراد رشد مو در آن ناحیه زیاد بوده و موها ضخیم تر هستند، امکان درمان را با لیزر کاهش می یابد و نیاز به تکرار به دفعات است.

عوارض لیزر موهای زاید

لیزر موهای زاید هیچگونه عوارض طولانی مدت مانند سرطان زایی، ناباروری، مشکلات هورمونی و یا تاثیر در غدد لنفاوی و تخمدان ها ندارد با این حال لازم به ذکر است که به دلایل گوناگونی چون عدم کیفیت دستگاه ها و یا عدم دقت اوپراتور دستگاه ها امکان سوختگی و یا ایجاد لک های پوستی وجود دارد که این مسئله موقتی بوده و از بین خواهد رفت.

شرایط لیزر مو برای زنان باردار

خوشبختانه عمق نفوذ لیزر موهای زاید به قدری نیست که بتواند مشکل و یا عارضه ای برای جنین ایجاد کند و چنانچه شخصی بدون اطلاع قبلی از بارداری خود لیزر مو انجام داده است جای نگرانی نیست ولی با این حال توصیه می گردد برای جلوگیری از اتفاقات چون سوختگی و از این قبیل از لیزر خوددرای نمایید.

شرایط لیزر مو برای کودکان

لیزر موهای زاید برای کودکان ممنوعیت داشته و به هیچ وجه تا قبل از سن بلوغ توصیه نمی گردد. دلیل این امر عدم تکامل رشد طبیعی کودکان بوده و هنوز موی کودکان ضخامت کافی را نداشته و نازک هستند.
شرایط لیزر مو برای اشخاص دارای بیماری های پوستی
درمان لیزر مو برای اشخاصی که دارای بیماری های پوستی از قبیل زخم ، ذگیل ، عفونت های پوستی، HPV و بیماری هایی از این قبیل هستند صورت نمی گیرد.

شرایط لیزر برای اشخاصی که برنزه کرده اند

حتما توصیه می گردد بین یک تا سه ماه (با توجه به شرایط افراد) قبل و همچنین بعد از لیزر از یرنزه کردن پوست از طریق آفتاب گرفتن در فضای باز و همچنین دستگاه های سولاریوم خودداری کنید. دلیل این امر تشدید سوختگی های صورت گرفته توسط عملیت برنزه می باشد که امکان وجود لک و تاول های پوستی می گردد.

شرایط لیزر برای افرادی که تتو و خالکوبی دارند

لیزر بر روی پوست های دارای تتو و خالکوبی امکان پذیر نیست !! چرا که لیزر جذب نقاط تیره پوست می گردد و در صورت لیزر آن ناحیه تمامی گرمای لیزر جذب ناحیه تتو شده گشته و سبب سوختگی شدید می گردد.

جدا کردن زیورالات هنگام لیزر

به علت جذب لیزر توسط زیورالات فلزی و گرم شدن آن ها حتما قبل از لیزر آن ها را از خود جدا سازید.

رعایت نکات قبل و بعد از انجام لیزر

با توجه به این که لیزر مستقیما بر روی ریشه مو تاثیرگذار است قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون کردن و استفاده از موچین خودداری نمایید و حتما از یک روز قبل از لیزر ، موهای خود را توسط تیغ بتراشید چرا که در غیر این صورت تمام انرژی لیزر جذب موهای بیرون زده می گردد و اثربخشی خود را بر روی ریشه مو از دست می دهد.
بعد از لیزر مو امکان التهاب و قرمزی پوست وجود دارد که توصیه می گردد از کرم زینک و همچنین از کرم نرم کننده به جهت خشکی پوست استفاده کردد.

مدت زمان درمان توسط لیزر موهای زاید

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عموما بین 4 تا 10 جلسه صورت می گیرد و این تناوب ب دلیل تنوع نوع پوست و موهی بیمار داشته و هرچه مو ضخیم تر و تیره تر و پوست روشن تر باشد جلسات کمتری نسبت به افرادی که موی نازک و پوست تیره دارند نیاز است و همچنین فواصل بین هر بار لیزر بین 4 تا 6 هفته نیز متغییر است.